ابتلای سه کودک کردستانی به ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ ایران، خبرنگاران/کردستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: سه کودک 5، 6 و 8 ساله مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بعثت سنندج بستری و تحت درمان هستند.

ابتلای سه کودک کردستانی به ویروس کرونا

هومن قصری در اخبار شبانگاهی استان کردستان، اظهار کرد: با توجه به اعلام آمارها از زمان شیوع ویروس کرونا در کردستان تا به امروز سه کودک 5، 6 و 8 ساله مبتلا به کووید 19 در بیمارستان بعثت سنندج بستری و تحت درمان هستند.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه این بیماری در کشور چین آغاز شده تمام اطلاعات و یافته ها بر این اساس بوده که بچه ها زیر 10 مبتلا نمی شوند و مرگ ومیر زیر 15 سال ندارد اما متأسفانه با تغییر ویروس کرونا در کشورهای مختلف شاهد این بوده ایم که در کشورهای اروپا و آمریکای شمالی ابتدا این ویروس در بچه ها مشاهده شده است.

قصری به مردم استان توصیه کرد تمام نکات مسائل بهداشت فردی که این روزها به طور مکرر تکرار شده باید بچه ها نیز رعایت نمایند به خصوص در این شرایط که مدرسه و مهدکودک ها تعطیل است از حضور بچه ها در کوچه ها و خیابان ها جلوگیری گردد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار داشت: والدین باید شستشوی دست و مسائل ایمنی و بهداشتی بچه ها را مدنظر بگیرند و ممانعت نمایند از بوسیدن بچه ها توسط افرادی که مبتلابه سرماخوردگی هستند چراکه ممکن است از فرد ناقل بیماری منتقل گردد.

وی یادآور شد: در حال حاضر 144 نفر در بیمارستان های سطح استان بستری هستند و با اقدامات کادر پزشکی و درمانی در استان کردستان 103 نفر از مبتلایان به کرونا علاوه بر مدت بستری در بیمارستان 14 روز هم در قرنطینه حضور داشتند و سلامت خود را باز یافته و به زندگی بازگشتند.

لازم به ذکر است؛ بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تا چهارشنبه ششم فروردین ماه، موارد مثبت به تفکیک شهرستان ها 106نفر در سقز، 60 نفر در بانه، 62 نفر در سنندج، 19 نفر در قروه، 11 نفر در کامیاران، 16 نفر در بیجار، 10 نفر دیواندره، 8 نفر در مریوان، سه نفر در دهگلان و دو نفر در سروآباد اعلام شده است.

امروز ششم فروردین ماه تا به امروز تعداد کل نمونه های آزمایش شده ویروس کرونا از 750 مورد افراد مشکوک نشان می دهد که 297 مورد مثبت و 391 مورد آن منفی و جواب 62 مورد اعلان نشده است.

همچنین در کردستان 34 نفر به دلیل ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داده اند؛ که به تفکیک در شهرستان سقز 15 نفر، قروه 3 نفر، سنندج 3نفر، بانه 7 نفر ، بیجار دو نفر، کامیاران دو نفر و مریوان دو نفر بوده است و همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ابتلای سه کودک کردستانی به ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای سه کودک کردستانی به ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید